24 Kasım 2007 Cumartesi

KART OYUNLARI

EMPAS KART OYUNU

Oynanan renkteki kartların en yükseği olmayan kartınızın el kazanmasını sağlar. Her bir örnekte dummy'nin kartları yukarı kısımda ve deklaran olarak sizin kartlarınız aşağı kısımda gösterilmektedir.
4 3 2

A Q J
Bu oyunda; ilk önce ikiliyi çıkın ve K oynanmazsa J oynayın. Eğer kazanırsanız eli dummy'nin kazanacağı başka bir renk çıkın ve yerden aynı oyunu tekrarlayın. Eğer R sağdaki rakipteyse bu renkten üç el kazanacaksınız.

432

K J 5

Bu oyunda; ilk önce yerden ikiliyi çıkın ve eğer A veya Q oynanmazsa elden J oynayın. Eğer bu kazanırsa veya Q' a kaybederse tekrar yerden K' ya doğru oynayın. Bu oyun tarzı ile sağdaki rakibin A ve Q' a sahip olması durumunda iki el, bu onörlerden birine sahip olması durumunda bir el kazanırsınız.


A 3 2

K J 6 5 4

Bu oyunda ; ilk önce As' ı oynayın (tek Q düşebilir). Sonra yerden ikiliyi oynayın ve Q' nin oynanmaması halinde elden J' yi oynayın. Bu oyun tarzı ile eğer Q sağınızdaki rakipte ise ve dışarıdaki kartlar 3-2 dağılmış ise beş el kazanırsınız.


Q 3 2

K 10 5 4
Bu oyunda ; ilk önce dörtlüyü çıkın ve eğer As oynanmazsa Q' ni oynayın. Bu eli kazansanız da kaybetseniz de sonraki sıranızda yerden ikiliyi çıkın ve J' nin oynanmaması halinde elden 10' luyu oynayın. Bu oyun tarzı ile en az bir el yaparsınız ve üç el yapabilme şansınızı da kullanmış olursunuz.
4 3 2

A J 10

Bu oyunda ; İkili çıkın ve onör oynanmazsa elden 10'luyu oynayın. Muhtemelen bu K yada Q ile alınacak. Daha sonra yerden üçlüyü çıkın. Eğer onör oynanmazsa J oynayın. Böylece sağdaki rakibin R veya Q' a sahip olması durumunda iki el kazanırsınız.


A 10 3 2

K J 5 4

Bu oyun ; 2 yönlü bir empas durumudur. Eğer Q' nin sağdaki rakipte olduğunu düşünüyorsanız önce As' ı alın ve sonra yerden eldeki J' nize doğru oynayın. Eğer Q' ın soldaki rakipte olduğunu düşünüyorsanız K' i alın ve elden yerdeki 10' nuza doğru oynayın.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

EMPAS NE ZAMAN YAPILMAZ ??

Empasın ne zaman yapılmaması gerektiğini öğrenmek empasın ne zaman yapılması gerektiğini öğrenmekten daha zordur. Buna bağlı olarak Rua empasının hiç bir şart altında löve kazandırmayacağı bazı durumlar vardır.
1)
D V 7 5
Bu örnekte eğer deklaran eli karşı tarafa vermeden iki löve yapmak istiyorsa, yerden damı oynayarak empas yapmakta yarar olabilir. Ama amaç mümkün olduğu kadar çok löve yapmak olduğu zaman, doğru oyun empastan kaçınmak ve iki kez yere doğru küçük oynamaktır.Yerden bir onörle başlamak, R-x veya R-10-x-x Batıda ise bir löveye mal olur.
A 4 3

2)
A D 6 3
Bu örnekte deklaranın empası reddederek yerden Valeye doğru küçük oynaması gerekir.Eğer Rua Doğuda olup da koyarsa, deklaran üç el yapar. Doğubağışlarsa Güney Valeyle alır, Asla yere geçer ve küçük oynar. Böylece DoğudaRua ikili veya üçlü ise üç el yapar. Aynı şekilde, D-x karşısında A-V-x-x-x ile dört el yapmanın en iyi şansı Dama doğru küçük oynamaktır. Bu oyun tarzı,
V 4
damın önündeki oyuncuda R-x varsa kazanır.

3) D 4
Bu örnekte deklaranın altı el yapmasını mümkün kılacak hiç bir dağılım yoktur. Rakiplerin kağıtları 3-2 dağılmışsa beş löve yapabilir. Bir de Rua iki taraftan birinde tek ise beş el yapabilir ama bunun için ası çekerek başlaması şarttır.Yerden dörtlüyü oynayıp elden Valeyi koymak, Rua Batıda singlton ise bir löveye mal olur.
A V 7 5 3 2

4) 7 4 2
Bu örnekte sık rastlanılan dağılımla ilk turda yerden küçük oynayıp Ruaya empas yapmak hiç bir şey kazandırmaz (el vermeden iki löve yapmak niyetinde değilseniz) , ve üstelik Rua Batıda tek ise bir löveye mal olur. Bu tabi çok zayıf bir ihtimaldir, ama tempo ve antreler elverdiği sürece, önce Ası çekmek ve ondan sonra Dama doğru küçük oynamak daha iyidir.
A D 8 5 3

-------------------------------------------------------------------------------------------------

ÇİFT SIKIŞTIRMA (DOUBLE SQUEEZE)

Çifte sıkıştırma tekniğini tam olarak anlamış oyuncu sayısı azdır. Bütün çifte sıkıştırmalar bir kaç basit ana prensibe dayanır ; aşağıdaki çalışmayı göze alacak olanlara, bu konuda uzmanlık erişilmez değildir.

Bütün çifte sıkıştırmalarda (oynayan oyuncu açısından) en az 3 değişik tehlikeli renk vardır. Sağdaki ve soldaki rakipler bu tehlikeli renklerden birer tanesini kontrol etmekte, üçüncü tehlikeli renk ise her iki rakip tarafından birden kontrol edilmektedir. Tekniği uygulayacak olan oyuncunun elinde bu üçüncü tehlikeli renkten, yani her iki rakip tarafından da kontrol edilen renkten, en az bir keser bulunması şarttır.

Anlatma kolaylığı açısından oynayan oyuncunun GÜNEY olduğunu varsayarsak, GÜNEY’in sağında oturan rakibin kontrol ettiği tehlikeli renge “sağ tehdit”, solunda oturan rakibin kontrol ettiği tehlikeli renge de “sol tehdit” diyeceğiz; üçüncü, yani her iki rakip tarafından da kontrol edilen, tehlikeli rengi ise “ortak tehdit” olarak adlandıracağız.

Tekniği uygulayacak oyuncu GÜNEY ve “ortak tehdit” kontrolu da GÜNEY’in elinde ise, “sol tehdit” e karşı savunmanın KUZEY’de olması gerekir. Çünkü eğer “sol tehdit” e karşı savunma da GÜNEY’in elinde ise, BATI daki tehditleri kontrol eden bütün kartlar GÜNEY’de olacak ve sıkıştırma tekniğinin tabiatı dolayısı ile GÜNEY elindeki sol tehdit kontrol kağıdını, BATI daki tehdit savuşmadan oynamak zorunda kalabilecektir.

Bu anlatımların doğrultusunda bütün çifte sıkıştırma oyunlarında uyulması gereken tek bir kural vardır ;

***İlk olarak sağ tehditi kontrol eden garanti alır kartlarınızı oynayın, sonra ortak tehdit rengindekiler hariç diğer bütün garanti alır kartlarınızı oynayın.

Hiç yorum yok: