Oynanan renkteki kartların en yükseği olmayan kartınızın el kazanmasını sağlar. Her bir örnekte dummy'nin kartları yukarı kısımda ve deklaran olarak sizin kartlarınız aşağı kısımda gösterilmektedir.
A Q J
K J 5
K J 6 5 4
Bu oyunda ; ilk önce As' ı oynayın (tek Q düşebilir). Sonra yerden ikiliyi oynayın ve Q' nin oynanmaması halinde elden J' yi oynayın. Bu oyun tarzı ile eğer Q sağınızdaki rakipte ise ve dışarıdaki kartlar 3-2 dağılmış ise beş el kazanırsınız.
K 10 5 4
A J 10
K J 5 4
-------------------------------------------------------------------------------------------------
1)
2) A D 6 3
3) D 4
A V 7 5 3 2
4) 7 4 2
Bu örnekte sık rastlanılan dağılımla ilk turda yerden küçük oynayıp Ruaya empas yapmak hiç bir şey kazandırmaz (el vermeden iki löve yapmak niyetinde değilseniz) , ve üstelik Rua Batıda tek ise bir löveye mal olur. Bu tabi çok zayıf bir ihtimaldir, ama tempo ve antreler elverdiği sürece, önce Ası çekmek ve ondan sonra Dama doğru küçük oynamak daha iyidir.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Bütün çifte sıkıştırmalarda (oynayan oyuncu açısından) en az 3 değişik tehlikeli renk vardır. Sağdaki ve soldaki rakipler bu tehlikeli renklerden birer tanesini kontrol etmekte, üçüncü tehlikeli renk ise her iki rakip tarafından birden kontrol edilmektedir. Tekniği uygulayacak olan oyuncunun elinde bu üçüncü tehlikeli renkten, yani her iki rakip tarafından da kontrol edilen renkten, en az bir keser bulunması şarttır.
Anlatma kolaylığı açısından oynayan oyuncunun GÜNEY olduğunu varsayarsak, GÜNEY’in sağında oturan rakibin kontrol ettiği tehlikeli renge “sağ tehdit”, solunda oturan rakibin kontrol ettiği tehlikeli renge de “sol tehdit” diyeceğiz; üçüncü, yani her iki rakip tarafından da kontrol edilen, tehlikeli rengi ise “ortak tehdit” olarak adlandıracağız.
Tekniği uygulayacak oyuncu GÜNEY ve “ortak tehdit” kontrolu da GÜNEY’in elinde ise, “sol tehdit” e karşı savunmanın KUZEY’de olması gerekir. Çünkü eğer “sol tehdit” e karşı savunma da GÜNEY’in elinde ise, BATI daki tehditleri kontrol eden bütün kartlar GÜNEY’de olacak ve sıkıştırma tekniğinin tabiatı dolayısı ile GÜNEY elindeki sol tehdit kontrol kağıdını, BATI daki tehdit savuşmadan oynamak zorunda kalabilecektir.
Bu anlatımların doğrultusunda bütün çifte sıkıştırma oyunlarında uyulması gereken tek bir kural vardır ;
***İlk olarak sağ tehditi kontrol eden garanti alır kartlarınızı oynayın, sonra ortak tehdit rengindekiler hariç diğer bütün garanti alır kartlarınızı oynayın.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder